1.2.2021 Meddelande
Lunchrestaurangen Taste, som drivs under Pauligs varumärke Santa Maria, levererar i sex veckor framöver mat till personalen på Mölndals sjukhus intensivvårdsavdelning. - Vi hör alla om hur pressad vårdpersonalen är under den pågående pandemin och såg möjlighet att göra skillnad. De gör ett fantastiskt jobb i en extrem situation, säger Henrik Samuelson, SVP Scandinavia & Central Europe på Paulig.

Varje tisdag till fredag i sex veckor framåt kommer kockarna på Taste att laga 50 lunchportioner om dagen. En veckomatsedel för kommande vecka skickas med leveransen till huvudentrén på Mölndals sjukhus varje fredag.

- Alla som arbetar här på Mölndals IVA är så glada och tacksamma för den mat vi får från Paulig och deras lunchrestaurang Taste. Det betyder väldigt mycket när man i flera timmar har arbetat i skyddsutrustning och det står en färdig lunch och väntar på en. Dessutom otroligt fin och vällagad mat, säger Malin Bengtsson, sektionsledare på IVA på Mölndals sjukhus.

Paulig har tidigare under pandemin skänkt mat till äldreboende och Ronald McDonald Hus liksom skyddsutrustning till Göteborgs stad.

- Det har varit stor kreativitet både hos oss internt och i samhället när det gäller liknande initiativ. Livsmedelsbranschen spelar ju en viktig roll i den här krisen - det är viktigt att butikshyllorna är fyllda - och vi hoppas också inspirera fler till liknande initiativ under vinterhalvåret, säger Henrik Samuelson.

Paulig är ett familjeägt livsmedelsföretag som vill skapa en ny, hållbar matkultur - för både människa och planet. Paulig erbjuder smaker i alla former: kaffe och drycker, Tex Mex och kryddor, snacks och växtbaserade alternativ. Företagets varumärken är Paulig, Santa Maria, Risenta, Gold&Green och Poco Loco.  Pauligs omsättning uppgick 2019 till 921 miljoner euro. Företaget har över 2 000 medarbetare i 13 länder som alla samlas kring syftet For a life full of flavour.

För mer information kontakta:
Nils Sjöberg, Communications Manager Sweden

070-085 24 11, nils.sjoberg@paulig.com