26.4.2019 Meddelande
Paulig-koncernens bolagsstämma valde Sanna Suvanto-Harsaae till ny styrelseordförande 25.4.2019. Suvanto-Harsaae har varit ledamot i Pauligs styrelse sedan 2008. Hon efterträder Mikael Aru, som har meddelat att han avgår från styrelsen. Aru har varit styrelseledamot i sex år, varav fem år som ordförande. Till ny styrelseledamot har valts Jukka Moisio.

Sanna Suvanto-Harsaae har gedigen erfarenhet av försäljning och marknadsföring. Hon har arbetat med ansedda märkesprodukter i olika uppdrag bland annat hos Procter & Gamble i Sverige, Tyskland och Schweiz samt som nordisk vd för Reckitt Benckiser i Danmark. Suvanto-Harsaae är ett erfaret styrelseproffs och är för närvarande bland annat styrelseordförande i Altia samt verkar också i styrelserna för Bo Concept, Footway och SAS. Suvanto-Harsaae är född 1966 och ekonomie magister.

Bolagsstämman valde Jukka Moisio (EM, MBA, f. 1961) till ny styrelseledamot. Moisio har senast varit vd för det globalt verkande expertföretaget inom mat- och dryckesförpackningar Huhtamäki Abp. Före det hade han ledningsuppdrag inom Ahlstrom. Jukka Moisio sitter också i styrelserna för Atria och Finlands Mässa.

Eduard Paulig valdes på nytt till styrelseledamot och till vice ordförande. Andra styrelseledamöter är Robin Hallberg, Christian Köhler, Harri Pulli och Jon Sundén. Jessica Jungell-Michelsson fortsätter som observatör i styrelsen. Berndt Heikel som varit styrelsens sekreterare sedan 1983 lämnar sitt uppdrag. Till styrelsens nya sekreterare valdes Paulig-koncernens chefsjurist Sarah Tähkälä.