21.7.2020 Meddelande
Paulig öppnar det nya kaféet Paulig Café&Store i Moskva i början av augusti för att stärka varumärkets ställning i Ryssland. Med det nya kaféet i hjärtat av Moskva erbjuder Paulig kunderna möjligheten att slappna av och njuta av hållbara kaffestunder. Samtidigt blir kaffevänner bortskämda även i Helsingfors, när det förnyade kaffehuset Paulig Kulma öppnar sina dörrar.

Ryssland och dess omgivande länder erbjuder betydande tillväxtpotential för Pauligs kaffe- och Santa Maria-matprodukter. Omsättningen för Ryssland och verksamhetsområdet som omfattar dess omgivande länder var ifjol 62,6 miljoner euro och Paulig är för närvarande Rysslands näst största producent av rostat kaffe med en andel på 16,2 procent av landets totala volym.

I Ryssland njuter man allt oftare av kaffe även utanför hemmet, och för att stärka sin ställning öppnar Paulig ett flaggskeppskafé och -butik i centrum av Moskva i början av augusti. Det nya kaféet går i samma fotspår som kaffehuset Paulig Kulma som öppnades i Helsingfors år 2016. ”Det nya kaféet i Moskva är ett viktigt steg för oss i utvecklingen av affärsverksamheten i Ryssland. I enlighet med vårt löfte For a life full of flavour vill vi överraska kunderna på ett fräscht och nytt sätt och erbjuda nya smakupplevelser och en angenäm miljö. Denna toppkvalitet erbjuder Paulig med redan nästan 145 års erfarenhet”, berättar Roman Ivasjko, Pauligs ledare för verksamhetsområdet Ryssland och dess omgivande länder.

Betydelsefulla kaffestunder i hjärtat av Moskva

Det nya Paulig Café&Store ligger i centrum av Moskva, endast en 15 minuters promenad från Kreml. I samband med kaféet öppnas även en butik där besökarna kan köpa Pauligs produkter, och ett Baristainstitut där kaffeproffs kan fördjupa sig i de nyaste kaffetrenderna.  I kaféet i skandinavisk stil har man utnyttjat mycket miljövänliga material, i huvudsak trä och sten.

Det förnyade Paulig Kulma öppnar sina dörrar i Helsingfors i juli

Kaffehuset Paulig Kulma som öppnades år 2016 i Helsingfors förnyades under våren, och kaffevännernas favorit öppnar åter sina dörrar torsdagen den 23 juli. I takt med förnyelsen får caféet ett bredare utbud och kaffeupplevelserna får en allt starkare roll i centrum av verksamheten.

”Vi har nöjet att inleda samarbete med det inhemska tillväxtföretaget inom restaurang- och cateringtjänster, Juvenes, som även delar vår passion för kaffe. Tillsammans erbjuder vi våra kunder ett ännu bredare utbud av kaffe och vi vill försäkra att kaffet i fortsättningen även är lätt att ta med. Därför öppnar vi i kaféets nedre våning en unik kaffebuffé där vi erbjuder filterkaffe som rostats såväl på Kulma som på Pauligs rosteri i Nordsjö. Vi fokuserar även i fortsättningen på att rosta specialkaffepartier på Kulma, där vi vill lyfta fram kaffets rariteter och de senaste experimentella kaffesorterna. Utöver filterkaffe är det möjligt att avnjuta Kulmas kaffesorter som caffé latte, cappuccino och manuellt filtrerat kaffe i enlighet med kaffevärldens senaste trender”, berättar Mariell Toiger, Pauligs marknadsföringschef för Finland och Baltikum.

Genom samarbetet blir även kaffesorternas utbud av smakpar mångsidigare.

”Vi erbjuder såväl traditionella salta och söta godsaker som veganska och glutenfria alternativ. Utbudet uppdateras enligt kundernas önskemål”, berättar Toiger.

Även Juvenes VD Päivi Lindén är glad över samarbetet.

”Kaffe har alltid haft en stor betydelse för Juvenes som källa till framgångsrik affärsverksamhet och kundnöjdhet. Genom samarbetet kommer vi att lära oss oerhört mycket mer om kaffets olika personligheter och dessutom får vi stöd av världens bästa rosteri och dess expertis.”

Mer information:

Paulig Café&Store i Moskva:

Varvara Cherkasova
Kommunikationschef, Paulig East
Tfn +7 (915) 452 13 62

Paulig Kulma i Helsingfors:

Mariell Toiger
Marknadschef, Finland och Baltikum