22.6.2021 Meddelande
Paulig är bland de tio mest innovativa företagen i Finland enligt en nyligen genomförd studie från Hanken School of Economics. Studien fokuserar på hur finska konsumenter ser företagets innovationsgrad och attraktivitet, baserat på de egna upplevelserna.

”Vi är tacksamma och glada på Paulig över detta erkännande från finska konsumenter. Det känns fantastiskt att ta plats bland de tio mest innovativa företagen i Finland. Vi omfamnar innovation och entreprenörsanda, och konsumenterna står alltid i centrum för all vår verksamhet”, säger Paula Backman, CMO och medlem i Pauligs ledningsgrupp.

I ett pressmeddelande säger Hanken School of Economics följande:

Finnish Innovation Index (FII) avslöjar hur finska konsumenter ser företagets innovationsgrad och attraktivitet baserat på de egna upplevelserna. FII illustrerar hur konsumenter skapar sig en bredare syn på innovation: för att bedöma huruvida ett företag är innovativt använder de inte bara sina uppfattningar av nya produkter. Istället iakttar de ett brett urval av företagsaktiviteter för att skapa sig en helhetsbedömning av företagets innovationsgrad. Det finns en tydlig positiv koppling mellan innovationsgrad och kundlojalitet.

Forskningen ger företag värdefull information om konsumentuppfattningar och vägledning för investeringsbeslut. FII främjar också diskussionen kring innovationsgrad mellan akademin och näringslivet, i syfte att främja och stärka finska företags innovationskapacitet. Det är företagsspecifik kunskap som kan utvecklas ytterligare. Hanken kommer att fortsätta FII-forskningen i samarbete med företag, och kan på så vis tillhandahålla information som ger konsumenter tillgång till både bättre produkter och tjänster.”

Undersökningen omfattade cirka 2 500 konsumenter som bedömde innovationsgraden hos 53 företag. Undersökningen genomfördes av Kantar TNS med en metod utvecklad av Hanken School of Economics. Listan över de tio mest innovativa företagen offentliggjordes vid en webbföreläsning den 17 juni på Hanken.

Kontakt för media:
Anu-Maaria Vaalama
Head of Communications and Brand
anu-maaria.vaalama@paulig.com

Om Paulig
Paulig är ett familjeägt livsmedelsföretag som vill skapa en ny, hållbar matkultur - för både människa och planet. Paulig erbjuder smaker i alla former: kaffe och drycker, Tex Mex och kryddor, snacks och växtbaserade alternativ. Företagets varumärken är Paulig, Santa Maria, Risenta, Gold&Green och Poco Loco. Pauligs omsättning uppgick 2020 till 920 miljoner euro. Företaget har över 2 000 passionerade medarbetare i 13 länder som alla samlas kring syftet For a life full of flavour.

www.pauliggroup.com