20.3.2020 Meddelande
Paula Backman har utsetts till Chief Marketing Officer (CMO) och medlem i Pauligs koncernledningsgrupp. Paula kommer att arbeta vid Pauligs kontor i Mölndal och börjar i sin nya roll den 15 juni 2020.

Paula har mer än 20 års erfarenhet av försäljning och marknadsföring inom FMCG-företagen Essity och Johnson&Johnson. Hon har varit ansvarig för både konsument- och kundmarknadsföring på både lands- och regional nivå och har också lett arbetet med varumärkeskategorier på global nivå. För närvarande arbetar Paula som Global Brand Director på Essity och är i sin roll ansvarig för TENAs globala strategier och innovationer.

- Vi hälsar Paula varmt välkommen till vår ledningsgrupp och till Marketing inom Paulig. Paulas internationalla erfarenhet av att bygga konsumentvarumärken kommer att komma väl till nytta i implementeringen av vår tillväxtstrategi och är ett led i vår resa mot en marknadsföringsorganisation i världsklass, säger Rolf Ladau, Koncernchef för Paulig.

- Jag är mycket stolt över att börja på Paulig, ett företag med starka varumärken, sunda värderingar och fantastiska innovationer. Jag ser verkligen fram emot att fortsätta resan tillsammans för att driva framgångsrika varumärken och bidra till Pauligs framtida framgång, säger Paula Backman.

Paula Backman har en masterexamen i Marknadsföring och Ekonomi från Högskolan i Borås.