7.5.2021 Meddelande
Magdalena Färemo har utsetts till Global Portfolio & Brand Director Retail för Pauligs marknads- och innovationsteam. Magdalena har mer än 25 års erfarenhet från ledande och globala FMCG-varumärken samt strategiarbete som spänner över flera geografiska marknader.

Magdalena har varit verksam i Paulig sedan 2008 och haft flera roller inom marknad och innovation, nu senast som Director New Opportunities & Insights.

- Vi hälsar Magdalena Färemo varmt välkommen i sin nya roll. Magdalena tar med sig en gedigen kunskap in i rollen och hennes breda erfarenhet i att bygga konsumentvarumärken och konsumentdriven innovation stödjer implementeringen av Pauligs tillväxtstrategi, säger Paula Backman, CMO på Paulig.

- Jag ser verkligen fram emot att ta mig an den här rollen inom Paulig och att tillsammans med teamet implementera vår tillväxtstrategi som ska ta våra varumärken och vår portfölj till nya höjder, säger Magdalena Färemo.

Magdalena har en Master of Business Administration från University of Tampa i Florida och har tidigare arbetat på Unilever. Hon tillträdde den nya rollen i april 2021 och är baserad vid Pauligs kontor i Mölndal.

För mer information kontakta:
Nils Sjöberg, Communications Manager Sweden
070 085 24 11, nils.sjoberg@paulig.com

Om Paulig:

Paulig är ett familjeägt livsmedelsföretag som vill skapa en ny, hållbar matkultur - för både människa och planet. Paulig erbjuder smaker i alla former: kaffe och drycker, Tex Mex och kryddor, snacks och växtbaserade alternativ. Företagets varumärken är Paulig, Santa Maria, Risenta, Gold&Green och Poco Loco.  Pauligs omsättning uppgick 2020 till 920 miljoner euro. Företaget har över 2 000 medarbetare i 13 länder som alla samlas kring syftet For a life full of flavour.