25.4.2024

Pauligs bolagsstämma den 25 april 2024 utsåg Arancha Cordero och Rob Versloot till nya ordinarie styrelseledamöter för en treårsperiod. Anna Paulig valdes till observatör i styrelsen för de kommande två åren. Jukka Moisio fortsätter som styrelseordförande och Eduard Paulig som vice ordförande i styrelsen. Dessutom fortsätter de nuvarande ledamöterna Mathias Bergman, Petra Teräsaho och Christina Wergens i styrelsen. Paulig-koncernens chefsjurist Sarah Tähkälä fungerar som styrelsens sekreterare.

Mandatperioderna för styrelseledamöterna Christian Köhler och Heikki Takala och observatören Oliver Paulig avslutades vid årsstämman.

Presentationer av de nya styrelseledamöterna

Arancha Cordero

Arancha Cordero är för närvarande SVP Dairy, Head of Global Category på Danone. Hon har lång erfarenhet inom dagligvaruhandeln (FMCG) och arbetar med välkända internationella varumärken. Dessutom har hon arbetat med marknadsföring, innovationer och affärsutveckling i internationella företag. Arancha Cordero har en masterexamen i ekonomie och rättsvetenskap.

Rob Versloot_

Rob Versloot är för närvarande Hero Groups VD. Han har en gedigen bakgrund och lång erfarenhet från att arbeta med livsmedels- och dryckesindustri och nutrition. Dessutom har han även arbetat med marknadsföring, affärsutveckling och nutrition i internationella företag. Rob Versloot har en ekonomie magisterexamen.

Uppgifter om alla styrelseledamöter finnas på bolagets webbplats www.pauliggroup.com.