12.8.2020 Meddelande
Arnauld Demoulin har utsetts till SVP för affärsområdet Handelns egna varumärken och till medlem i Paulig-koncernens ledningsgrupp. Han kommer att vara placerad i Roeselare Belgien och börjar i sin nya roll den 7 september 2020.

Arnauld har mer än 25 års erfarenhet från FMCG-branschen. Han har haft en lång karriär i olika ledande befattningar på Procter & Gamble och Ontex, där han har bidragit till utvecklingen av Ontex kundvarumärken från "private/white labels" till starka detaljhandelsvarumärken och till verksamhetsoptimering i Europa och Australien. Senast ledde han Van Genechten Packaging, ett medelstort familjeägt förpackningsföretag i Europa.

"Vi välkomnar varmt Arnauld till vår ledningsgrupp och affärsområdet Handelns egna varumärken på Paulig. Hans internationella erfarenhet av både märkesvaror och private label-produkter och starka kommersiella bakgrund stöder implementeringen av vår tillväxtstrategi och kommer att vara nyckeln till att driva vår kundvarumärkesverksamhet", säger Rolf Ladau, VD för Paulig.

"Jag är glad och hedrad över att få bidra med min erfarenhet av att utveckla kundvarumärken. Tillsammans med teamet på Paulig och med företagets starka värdegrund och marknadsposition, ser jag fram emot att få chansen att föra organisationen och Pauligs Customer Brands-verksamhet till nästa nivå", säger Arnauld Demoulin

Arnauld Demoulin har en examen i Business Administration från ICHEC (Bryssel, Belgien).